مجله هوگرو

آموزش علائم شستشوی لباس

در دنیای امروزی داشتن دانش کافی در زمینه‌ی مراقبت از لباس‌ها و شستشوی آنها امری ضروری به حساب می‌آید. یکی از عوامل اصلی در افزایش عمر مفید و حفظ ظاهر زیبا لباس‌ها، آشنائی با علائم شستشوی موجود بر روی برچسب‌های لباس‌هاست. این علائم کوچک، راهنمایی مناسبی برای هر فرد می‌ باشد که می‌خواهد به بهترین شکل ممکن از لباس‌های خود مراقبت کند. علائم شستشوی لباس معمولاً برچسب‌هایی هستند که روی لباس‌ها یا در کنار آنها قرار می‌گیرند و نشان دهنده نحوه مراقبت و شستشوی آنها است. در ادامه به معرفی چند علامت رایج مراقبت و شستشوی لباس ها خواهیم پرداخت.

اتو کشیدن

یکی از علائم خیلی مهم در این حزوه، علامت اتو کشیدن می باشد.
بعضی از پارچه‌ ها مناسب اتو کشیدن می باشد و بعد از اتو عالی به نظر می‌رسن؛ اما برخی دیگر از پارچه ها نباید اصلا اتو کشیده شوند زیرا ممکن است پارچه خراب شود یا بسوزد. بنابراین باید به علامت که داخل لباس است توجه کنید. برخی از لباس ها باید با دمای خاصی اتو کشیده شوند یا نوع اتوی که قرار است استفاده کنید مشخص می کند.

شستشوی

این نشانه‌ها به شما کمک می‌کنند تا به راحتی بهترین روش شستشو برای هر لباس را تشخیص دهید. با مراجعه به علائم مربوط به شستن لباس، شما قادر خواهید بود تا تشخیص دهید که آیا لباس نیاز به شستشوی دستی دارد یا می‌توانید از ماشین لباسشویی برای شستن آن استفاده کنید. مواردی مثل دما و دوره چرخش مناسب برای شستن لباس را در این علائم میتوانید متوجه شوید. همچنین علامت دایره توی خالی یا سطل آبی که داخل آن دست قرار دارد نشان دهنده این است که باید به صورت دستی حتما شستشوی شود. علامت سطل آبی نشان دهنده این است که از ماشین لباس شویی میتوانید استفاده کنید.

دمای شستشو

در این بخش، اطلاعاتی درباره دما برای شستشوی لباس ارائه می‌شود. این بررسی به شما کمک می‌کند تا تصمیم بگیرید که آیا برای شستن لباس‌های خود بهتر است از آب سرد استفاده کنید یا از آب گرم و داغ استفاده کنید.

دوره چرخش ماشین لباسشویی

همانطور که از تصویر مشخص است میزان دور چرخش ماشین لباس شویی را مشخص می کند. به این منظور شما باید به خط های زیر سطل توجه کنید که اگر دارای دو خط باشد باید روی دور زیاد قرار بگیرد و اگر هم خط نداشته باشد حالت عادی باید شستشو شود.

خشک کردن

بدون شک، خشک کردن یکی از مراحل حیاتی در فرآیند مراقبت از لباس محسوب می‌شود. اینکه چگونه لباس‌هایتان را خشک کنید، تاثیر زیادی در حفظ ظاهر لباس شما دارد به خصوص در جلوگیری از نیاز به اتوکشی یا بالعکس.
برای مثال علامت دایره که داخل مربع است که ضربدر خورده نشان دهنده این است که مجاز به استفاده از خشک کن نمی باشد و بدون ضربدر آن مجاز به استفاده از خشک کن است. یا مربعی که بالای آن نیم دایره دارد که حالت جیب است نشان دهنده این است که برای خشک شدن نیاز به آویزان شدن دارد.

حفظ این اطلاعات می‌تواند به شما کمک کند تا لباس‌های خود را با بهترین شکل ممکن شستشو دهید و از آنها به درستی مراقبت کنید.

سبد خرید
ما از کوکی ها برای بهبود تجربه شما در وب سایتمان استفاده می کنیم. با مرور این وب سایت، شما با استفاده از کوکی ها موافقت می کنید.
فروشگاه
حساب من