مجله هوگرو

خرید پوشاک مردانه - اسمارت کژوال

اسمارت کژوال و انتخاب لباس مناسب آقایان

راهنمای لباس آقایان و نکات الهام بخش

مفهوم اسمارت کژوال برای افرادی که با استایل های مردانه آشنایی ندارند معمولا در هاله ای از ابهام است.در این مقاله ما سعی کردیم اسمارت کژوال را مورد بررسی قرار دهیم.

خیلی از آقایان همیشه سوال هایی در ذهن خود دارند؟ اسمارت کژوال چیست ؟ چه لباس هایی اسمارت کژوال محسوب می شود ؟ چه زمانی من اسمارت کژوال پوشیدم ؟ آیا شلوار های جین اسمارت کژوال محسوب می شوند؟ و سوالاتی که مربوط به این مفهوم هستند.

اسمارت کژوال چیست؟

فاصله بین سبک کژوال و بیزینس کژوال پلی است به نام اسمارت کژوال.این نوع لباس پوشیدن تبدیل به یک کد برای شرکت های استارتاپی ، شرکت های فناوری و یا شرکت های خصوصی شده است.لباس های این سبک یک پوشش نیمه حرفه ای را رائه می دهد و بیانگر شخصیت فرد است.اگر چه مسائل مختلفی در آن تاثیر دارد مانند فرهنگ ، آب و هوا یا یک مناسبت خاص.

تفاوت بین اسمارت کژوال و بیزینس کژوال

اگر چه در برخی جنبه ها شبیه به هم هستند اما بیزینس کژوال معمولا رسمی تر است و شما قدرت چندانی برای جدایی از یک فرم اداری را ندارید.یک پیراهن آستین بلند مردانه با رنگ های روشن، بدون کراوات و یک شلوار کتان محدود می شود.پایه ای تر از این ترکیب وجود ندارد!!

اما وقتی صحبت از اسمارت کژوال می شود انعطاف پذیری خاصی نسبت به بیزینس کژوال دارد.

تفاوت اسمارت کژوال ، کژوال و بیزینس کژوال

باید ها و نباید های اسمارت کژوال :

  1. سعی کنید از پوشیدن لباس هایی که دارای مارک های بزرگ جلب توجه کننده است اجتناب کنید.مطمئن شوید که لباس شما به خوبی اتو شده است.
  2. لایه های لباس را براساس آب و هوا تنظیم کنید.
  3. به پارچه ها دقت کنید!
  4. درباره انواع یقه تحقیق کنید چون در نوع برش ، تنخور ، ارتفاع با هم متفاوت هستند.
  5. شلوار خیلی کوتاه یا دارای جیب های اضافی نپوشید!
  6. از پوشیدن لباس های خیلی گشاد یا خیلی تنگ اجتناب کنید.
  7. جلیقه کت و شلوار را جایگزین کت تک کنید.

پیراهن ها در اسمارت کژوال :

وقتی صحبت از پیراهن در این نوع می شود پیراهن آستین بلند با دکمه سر آستین انتخاب مناسبی است. زمانی که هوا سردتر است می توانید یک بافت یقه گرد ،  یقه هفت یا کت تک بر روی آن بپوشید.اگر انتخاب شما کت تک است می توانید از یک کت تک که در قسمت شانه یا سینه فضای خالی (گشاد) ندارد استفاده کنید.

لایه های بیشتر به معنای فرصت بیشتر برای ایجاد استایل های بهتر است. الگوی های ساده و پارچه های بافت دار میتوانند به یک لباس ساده عمق ببخشند اما در طرح ها زیاده روی نکنید طرح ها نباید خیلی جلب توجه کننده باشند. پیشنهاد ما یک پیراهن مردانه اسلیم فیت است.

رنگ بندی پراهن های مردانه
رنگ ها در لباس های مردانه مناسب استایل اسمارت کژوال

در مرکزیت همه پیراهن های مردانه پیراهن یقه استاندارد وجود دارد.در پارچه پیراهن مردانه محدودیت کمی برای مردان وجود دارد.از پارچه های آکسفورد گرفته تا نخ پنبه ، تویل و …

پیراهن های مردانه یقه دکمه دار ؟؟؟

هر دو پیراهن یعنی پیراهن یقه بدون دکمه و دکمه دار می توانند در استایل های رسمی باشند. پیراهن های یقه دکمه دار به دلیل داشتن دکمه بر روی یقه نقطه اتصال یقه به پیراهن را فراهم می کند اما پیراهن هایی که یقه آنها بدون دکمه است معمولا از یک لایه نازک پلاستیک یا طلق برای استوار نگه داشتن یقه بر روی پیراهن استفاده می شود.

پیراهن مردانه یقه دکمه دار
یقه دکمه دار

برای پوشیدن اسمارت کژوال ما پیراهن های یقه دکمه دار را به شما پیشنهاد می کنیم چون آنها ذات اسمارت کژوالی تری دارند و معمولا لبه های پایینی لباس کوتاه تر و یا دارای طرح برش خاصی می باشد که به شما این امکان را می دهد تا پیراهن را درون لباس خود قرار ندهید.

لایه های بیرونی لباس :

معمولا با تغییر فصل و سرد شدن هوا لایه های لباس شما هم تغییراتی را به همراه دارد.کت تک یک انتخاب مناسب برای ظاهر اسمارت کژوال شما است.با اینکه گرمای زیادی برای شما تولید نمی کند اما برای آب و هوای نسبتا سرد مناسب است.

دیگر گزینه هایی که برای لایه های بیرونی در فصل سرما می توانید انتخاب کنید پیراهن های پشمی اور شرت ، کاپشن های هرینگتون ، نیم پالتو ها ، پالتو ها و یا کاپشن های یقه ایستاده هستند.از پوشیدن کاپشن های نایلونی پر زرق و برق و یا کاپشن های طرح دار خودداری کنید.

شلوار  :

زیبایی بصری بین بالا پوش شما و کفشی که آن را انتخاب می کنید را شلوار شما تامین می کند.

در اسمارت کژوال معمولا شلوار کتان و شلوار پارچه ای گزینه های پیش روی شما هستند.در حالی که پوشیدن شلوار های جین در بیزینس کژوال ها ممنوع هستند اما یک شلوار جین تیره می تواند در اسمارت کژوال گزینه مناسبی باشد.اگر انتخاب شما جین است یک جین کاملا ساده را انتخاب کنید.

هنگام انتخاب شلوار مناسب انتخاب پارچه مناسب ضروری است.پارچه ای که تنفس پذیری خوب ، راحتی ، مقاومت در برابر ایجاد چین و چروک داشته باشد مناسب تر است. درست است که لینن(کتان کاغذی) خنک و سبک است اما به راحتی چروک می شود. در مقابل کتان جنس ضخیم تری از لینن دارد اما رطوبت را جذب می کند.

در زمان گر شدن هوا لینن یا جین نازک  را انتخاب کنید اما برای هوای سرد تر از شلوار کتان های ضخیم یا جین های ضخیم تر استفاده کنید.از پوشیدن شلوار های خیلی جذب اسکینی یا خیلی گشاد خودداری کنید.

کفش :

کفش هایی را برای استایل خود انتخاب کنید که بدون ذرق و برق و مارک بزرگ است و جلب توجه نمی کند.برای کتانی ها از رنگ های خنثی مانند سفید ، مشکی قهوه ای یا خاکستری استفاده کنید.

چرم یا جیر ظاهر بهتری در این استایل دارند اما نسبت به کتانی ها قیمت بالاتری دارند.نیم بوت های چرمی در اسمارت کژوال زیبایی خاصی به استایل شما می بخشند.چکمه ها و نیم چکمه ها در زمانی که احساس می کنید کتانی ها برای این استایل قد شما را کمی کوتاه جلوه می دهند انتخاب خوبی است.

شاید شما در یک جلسه کاری ایده های جذاب و حرف هایی زیادی برای گفتن داشته باشید اما با انتخاب یک سبک و استایل نامناسب به لباس های خود این اجازه را می دهید که به جای شما سخن بگویند.

سخن آخر اینکه طیف رنگی مناسب در اسمارت کژوال بیشتر طیف رنگی تیره تری نسبت به کژوال است و رنگ های ملایم تر را نسبت به رنگ های روشن تر برتری می دهد.

منبع : وبسایت

سبد خرید
ما از کوکی ها برای بهبود تجربه شما در وب سایتمان استفاده می کنیم. با مرور این وب سایت، شما با استفاده از کوکی ها موافقت می کنید.
فروشگاه
حساب من