مجله هوگرو

انتخاب رنگ لباس

انتخاب رنگ لباس متناسب با رنگ پوست

یکی از نکات مهم انتخاب رنگ لباس برای جلسات کاری یا مراسم مختلف انتخاب رنگ مناسبی است که با تناژ پوست شما همخوانی داشته باشد.

ما راهکار هایی را به شما پیشنهاد می دهیم تا ست مورد نظر خود را انتخاب کنید.

بعضی آقایان معمولا برای انتخاب رنگ لباس به تاریخچه لباس هایی که از قبل می پوشیدند توجه دارند بدون اینکه به مد توجهی داشته باشند.

رنگ مو و چشم شما نکات کلیدی مهمی است که می‌توانید به هنگام انتخاب رنگ پیراهن و یا کت موردنظرتان از آن‌ها استفاده کنید.

فاکتور های اصلی انتخاب رنگ لباس

دو مورد از فاکتورهای اصلی در انتخاب رنگ پیراهن رسمی، رنگ پوست و موی شماست. رنگ چشم یک فاکتور قابل چشم پوشی است. در مواردی که رنگ چشم به شدت با رنگ پوست و موی شما در تضاد است، راه حل استفاده از رنگ‌هایی است که مکمل رنگ پوست و موی شما نباشند.

رابطه‌ای بین این سه فاکتور وجود دارد که مشخص می‌کند شما در کدام گروه تضادی قرار می‌گیرید.

  • تضاد زیاد بین رنگ پوست و مو
  • تضاد کم بین رنگ پوست و مو
  • تضاد متوسط بین رنگ پوست و مو

دسته اول تضاد زیاد بین رنگ مو و پوست

پوست روشن ، موی تیره

اگر شما جز این گروه از آقایان هستید که رنگ موی شما تضاد چشمگیری با رنگ پوستتان دارد، به عنوان مثال اگر موی شما تیره و پوست صورتتان روشن است، برای اینکه متفاوت به نظر برسید باید این تفاوت رنگ را آشکار کنید.

در لایه بندی لباس می توانید از لایه بالایی تیره استفاده کنید و در لایه زیرین از رنگ روشن استفاده کنید.مثلا می توانید از ترکیب کت تک به رنگ نوک مدادی تیره و پیراهنی به رنگ روشن در زیر آن استفاده کنید.رنگ پیراهن را از طیف رنگی سفید یا آبی خیلی روشن امتحان کنید.

دسته دوم تضاد کم بین رنگ مو و پوست

پوست روشن و موی روشن

اگر شما موهای بوری دارید یا حتی تاسی مردانه دارید پیشنهاد ما این است که از تضاد رنگ زیادی در لباس ها استفاده نکنید چون رنگ پوست شما رو دو چندان روشنتر نشان می دهد. به طور کلی شما می توانید ست خود را با یک پلوشرت سورمه ای تیره و یک شلوار جین و یک کتونی با رنگ تیره انتخاب کنید.

ست کردن لباس با رنگ پوست

دسته سوم تضاد میانه بین رنگ مو و پوست

موی تیره ، پوست تیره

اگر شما در هیچ کدام از دو دسته بالا قرار نمی‌گیرید، پس بیشترین تناسب را با این گروه از افراد دارید. مردانی با پوست و موی تیره، در کنار مردانی با پوست و موی روشن و موی جوگندمی یا سفید، در گروه عادی‌تری قرار می‌گیرند.
به علت وجود حوزه وسیعی از رنگ و مو، راهنمایی کردن به این گروه کمی مشکل است. آنچه می‌خواهیم به شما بگوییم این است که رنگ مو و پوست آقایان دقیقاً حد وسطی ندارد. این گروه هم تقریباً به یکی از دو گروه دیگر تمایل دارند. اگر در یک محیطی شلوغ حضور داشته باشید، انتخاب رنگ مناسبی برای پیراهنتان به شما کمک می‌کند که از بقیه متمایز شوید و جذاب‌تر به نظر بیایید.
اگر شما جز مردانی با موی تیره و پوستی برنزه هستید، به تضاد بالا متمایل هستید، نه‌تنها می‌توانید از ترکیبات رنگی متفاوتی استفاده کنید، بلکه می‌توانید تک رنگ نیز بپوشید. تنها مزیت کوچکی که شما نسبت به دو گروه دیگر دارید این است که شما تنوع بیشتری در انتخاب لباس دارید. به عنوان مثال، شما به راحتی می‌توانید ترکیبی شامل کت تیره به همراه پیراهنی سفید بپوشید.

تضاد میانه بین رنگ مو و پوست


موی قهوه‌ای روشن، پوست روشن

همچنین این ترکیب با انتخاب رنگ‌هایی با تضاد پایین از قبیل کت شتری رنگ به همراه پیراهنی سفید مشابه، عالی به نظر می‌آید. خوب است بدانید که اگر شما جنتلمنی با پوستی روشن و مویی قهوه‌ای روشن هستید، برتری‌هایی مشابه دارید. تضاد بالا گلچینی از انتخاب‌هایی است که برای شما بهتر از هر حالت دیگری مناسب است.

تضاد متوسط بین رنگ مو و پوست


موی جوگندمی، پوستی روشن‌تر

اگر شما فردی با پوستی نسبتاً روشن و مویی جو گندمی هستید، انتخاب‌های لوکسی دارید. شما شباهت بیشتری به گروه تضاد پایین دارید و می‌توانید از قوانینی که برای این افراد وضع شده است به بهترین شکل استفاده کنید.

چنانچه شما می‌توانید به طرز موفقیت آمیزی یک لباس دارای تضاد بالا با رنگ پوست و موی خود بپوشید. مخصوصاً اینکه رنگ چشمان شما و یا خصوصیت دیگری بتواند ترکیب رنگی انتخابی را تکمیل کند. موی جو گندمی به همراه رنگ پوست مناسب سرمایه عظیمی برای شما می‌تواند باشد. اگر بخواهیم اضافه کنیم، مردانی با تضاد متوسط بین رنگ پوست و مو، به بهترین شکل می‌توانند از هر دو دنیا لذت ببرند. فقط احتیاط کنید که از این مسیر خیلی دور نشوید. در نتیجه صحیح است که بگوییم آنچه که می‌پوشیم به طرز مستقیمی ارتباط نزدیکی به رنگ مو و پوست شما دارد. با توجه به آنچه که گفته شد هیچ گاه از خصوصیات و ویژگی‌های منحصر به فردی که دارید خجالت زده نشوید زیرا که با اطمینان می‌توانیم بگوییم که ترکیب رنگی و ظاهری مناسبی برای شما وجود دارد که می‌تواند شما را به بهترین شکل تکمیل کند.

می توانید برای بررسی محصولات جدید تابستانی و بهاری به فروشگاه آنلاین هوگرو مراجعه کنید . لینک

منبع : وبسایت

سبد خرید
ما از کوکی ها برای بهبود تجربه شما در وب سایتمان استفاده می کنیم. با مرور این وب سایت، شما با استفاده از کوکی ها موافقت می کنید.
فروشگاه
حساب من