مجله هوگرو

تفاوت ژاکت، هودی و دورس مردانه

در دنیای مد امروز، استایل لباس پوشیدن به یک هنر تبدیل شده و انتخاب انواع مختلف لباس‌ها به یکی از عوامل مهم در تعریف سلیقه فرد تبدیل شده است. انواع لباس‌های مردانه، از جمله ژاکت، هودی و دورس، هرکدام با ویژگی‌ها و جذابیت‌های خاص خود در استایل و ظاهر افراد تأثیرگذار هستند. در این مقاله، به بررسی دقیق‌ تر هر یک از این نوع لباس‌ها و نحوه استفاده از آن‌ها در ایجاد استایل‌های گوناگون می‌پردازیم. با جلب توجه به ویژگی‌ها، راهنمای استایل، و نکات کلیدی در مورد ژاکت، هودی و دورس، این مقاله یک راهنمای کاربردی برای علاقمندان به مد و استایل مردانه خواهد بود.

در ابتدا به معرفی این آیتم ها میپردازیم و در آخر تفاوت های آن ها را بیان می کنیم.

هودی

هودی مردانه به عنوان یکی از پرطرفدارترین و پرکاربردترین لباس های روزمره برای آقایان تبدیل شده است. از این پوشاک چند منظور به عنوان یک لباس ورزشی،یک لباس روزمره یا حتی یک آیتم شیک برای ست یک استایل کژوال استفاده می‌شود.
هودی‌ های مردانه از نظر طراحی به شکل‌ها و رنگ‌ های متعددی تولید می‌شوند. از هودی‌ های ساده و تک‌ رنگ برای ظاهری کلاسیک گرفته تا هودی ‌های با الگوها و جزئیات متنوع برای ظاهری مدرن و جذاب، همچنین انواع مختلفی از چاپ‌ها، ترکیب رنگ‌ها و انوع پارچه‌ ها نیز در دسترس هستند
هودی ‌ها در فصول پاییز،زمستان و حتی بهار نیز مورد استفاده قرار می گیرند. از هودی‌های نازک برای بهار و پاییز و هودی‌های ضخیم برای زمستان، این پوشاک گزینه‌ مناسبی برای بیشتر فصل ها هست.

دورس

اگر نگاهی به پرکاربرد ترین لباس ها در صنعت پوشاک داشته باشیم متوجه می شویم که یکی از گزینه های جذاب و شیک دورس مردانه می باشد. دورس های مردانه جز محبوب ‌ترین پوشاک در دنیای مد هستند، از محل کار و قرارهای دوستانه تا مهمانی‌ها، این پوشاک می‌توانند انتخابی مناسب باشند. آن ها نه تنها در فصل‌ های سرد،گرمای مورد نیاز و راحتی را برای شما فراهم می کنند بلکه به عنوان یک عنصر برجسته در ارتقاء استایل و جذابیت مردان نیز شناخته می‌شوند.
دورس مردانه، پارچه‌ ی نخی است که با الیاف پنبه بافته می‌شود. اما این پارچه نسبت به دیگر پارچه‌های نخی ضخیم ‌تر است که مقاومت خوبی در برابر سرما دارد و گرما خوبی را برای شما ایجاد می کند.

ژاکت

ژاکت‌ ها عمدتاً از مواد سبک ‌تری مانند پنبه، نخ، کتان یا مخلوطی از این مواد تهیه می‌شوند. آنها برای فصول معتدل بهار و پاییز مناسب هستند و بیشتر برای استفاده در این فصل‌ تولید می‌شوند. ژاکت‌ها در طول تاریخ تغییرات زیادی در طراحی خود داشته ‌اند. این تغییرات شامل افزودن جیب‌ها، دکمه‌ها، تزیینات و انواع یقه‌ ها می‌شود. امروزه، ژاکت‌ها در انواع مختلفی مانند ژاکت‌های اسپرت، ژاکت‌های رسمی و ژاکت‌های مربوط به مد روز دارای طراحی‌های متنوعی هستند. همچنین، از مواد مختلفی مانند پشم، پنبه، نخ، و مواد مصنوعی در ساخت ژاکت‌ها استفاده می‌شود.

تفاوت ها

همانطور که مشاهده کردید در کنار شباهات های زیادی که این سه آیتم باهم دارند تفاوت های در نوع طراحی و جنس و نحوه استفاده آن ها نیز می باشد. هودی، یک لباس اسپرت و جوانانه است که معمولاً از جنس دورس یا تریکو ساخته می‌شود و به طور عموم دارای کرکی در داخل آن است. این لباس، با یک کلاه دور یقه، یک جیب در وسط و پایین آن، به ویژه در انواع استایل‌های روزمره و اسپرت، جایگاه خود را برجسته کرده است. اما دورس های مردانه فاقد کلاه و در اکثر مواقع فاقد جیب هستند با اینکه از نظر جنس خیلی با یکدیگر شباهت دارند اما از نظر طراحی و ظاهر کاملا با یکدیگر متفاوت هستند. همچنین ژاکت های مردانه، طراحی خاصی دارند و اکثرا ژاکت ها از جلو دارای زیپ و دکمه هستن برخلاف هودی و دورس ها که از نظر ظاهری فاقد زیپ و دکمه هستند. از نظر جنس نیز این سه آیتم در برخی موارد شباهت زیادی دارند و در برخی موارد جنس های مخصوص به خودشان را دارند. علاوه بر آن ژاکت ها عموما به عنوان رویه نیز استفاده می شود که هودی و دورس همچین قابلیتی را ندارند.

استفاده از هرکدام از این لباس‌ها بستگی به موقعیت، سلیقه شخصی و فصل دارد. این اجزاء می‌توانند با ترکیب‌های مختلف به شما کمک کنند تا یک استایل مناسب و شیک ایجاد کنید.

سبد خرید
ما از کوکی ها برای بهبود تجربه شما در وب سایتمان استفاده می کنیم. با مرور این وب سایت، شما با استفاده از کوکی ها موافقت می کنید.
فروشگاه
حساب من